21 Listopad 2018 10:40:24

Spływ kajakowy klasa IIIa

Spływ kajakowy klasy IIa

Relacja ze spływu kajakowego (nr 2) klasy II a gimnazjum

Podobnie jak na początku września 2015 roku zainaugurowaliśmy ten rok szkolny spływem kajakowym, tak i teraz postanowiliśmy na sportowo, pożegnać ten dziesięciomiesięczny trud związany z nauką. Pogodnym rankiem 6 czerwca 2016 roku, klasa II a, w pełnym dwudziestoczteroosobowym składzie wraz z wychowawcą i trzema opiekunami, wyruszyła autokarem do malowniczej Osady Kaszubskiej jaką są Ostrzyce. To właśnie tam rozpoczęła się nasza przygoda w kajakach. Na trasie spływu, oprócz rzeki pojawił się także 900 metrowy odcinek Jeziora Trzebno. Początkowo zapowiadający się dość leniwie i bez większych atrakcji (Radunia to nie rwący górski potok ) spływ rzeką,  wcale się takim nie okazał. Kręte i momentami wąskie koryto rzeki sprawiało, że trzeba było włożyć mnóstwo siły, w pokonanie ciągle meandrującej rzeki. Jak przystało na klasę usportowioną takie okoliczności rozbudziły w nas wszystkich ducha walki i rywalizacja rozpętała się na dobre. Nikt nie chciał pozostawać w tyle i każdy starał się sprawnie i wytrwale wiosłować. Mimo, iż niektórzy z nas nie w pełni panowali nad kajakami (często wpływały w szuwary lub „atakowały” sąsiednią jednostkę), przy wsparciu co wytrawniejszych osad, wszyscy cali i zdrowi dopłynęli do celu. Podczas całej trasy pomimo nieformalnej rywalizacji słychać było śmiechy i piski, co świadczy o świetnej zabawie wszystkich uczestników.
    Płynąc Szlakiem Górnej Raduni mogliśmy podziwiać niezliczone ilości ryb, dzikie ptactwo, m.in. kaczki, perkozy i łabędzie, które z młodymi dumnie przepływały obok naszych kajaków oraz bogatą roślinność. Tego dnia temperatura powietrza nie była dla nas najłaskawsza, ale to nie przeszkodziło nam w świetnej zabawie i powrocie do domu w wybornych nastrojach.
    Za zapewnienie udanej i bezpiecznej wyprawy dziękujemy p. Dorocie Block, p. Markowi Łyskowskiemu, p. Piotrowi Olczakowi oraz wychowawcy naszej klasy p. Zbyszkowi Jakusz - Gostomskiemu.
    W nieoficjalnej klasyfikacji końcowej, pierwszą osadą która zameldowała się po
13,5 km kajakowych zmagań w Kiełpinie, okazała się dwójka Adrian Wojtczak i Mikołaj Śmiarowski. Gratulujemy sukcesu!!!
    Z utęsknieniem czekamy na spływ kajakowy (nr 3), którego organizację przewidujemy już na początku roku szkolnego 2016/2017.

Zrelacjonowała: Zosia Łyskowska wraz z wychowawcą klasy

Wycieczka klasy Ib

Zajęcia klasy policyjnej

Dnia 14.06.2016 r. klasa I b o profilu  policyjno – usportowionym wraz z wychowawczynią p. Agnieszką Tymoszuk – Zabrocką i p. Julią Wesołą  aktywnie spędziła dzień,  pływając rowerami wodnymi po Jeziorze Przywidzkim.

Podczas wycieczki uczniowie poznali walory przyrodnicze jeziora oraz "Wyspy na Jeziorze Przywidz", uznawanej za rezerwat krajobrazowy,  w którym cała powierzchnia podlega ochronie ścisłej.Wyspę porasta las bukowo – dębowy, posiadający cechy zespołu naturalnego.

Zapraszamy do galerii zdjęć!

Wyjazd na strzelnicę

Klasa II a na Dniach Otwartych Uczelni AWFiS Gdańsk

Usportowiona klasa II a Gimnazjum o profilu policyjnym była uczestnikiem Dni Otwartych na Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku. Podczas gdy nasi starsi koledzy i koleżanki pisali w dniu 19 kwietnia 2016 roku, matamatyczno - przyrodniczą część testów gimnazjalnych, my wykorzystaliśmy ten czas na zwiedzanie uczelni AWFiS Gdańsk. Po przyjeździe na miejsce dr hab. prof. nadzw. Krzysztof Prusik, oprowadził nas niemal po wszystkich katedrach, salach i halach sportowych uczelni. Najbardziej atrakcyjną dla uczniów okazała się sala gimnastyki, bowiem tam właśnie odbywał się trening sportowy seniorów. Trenerem prowadzącym tą grupę zawodników był Mistrz Olimpijski z Pekinu Leszek Blanik, z którym mieliśmy przyjemność zamienić kilka słów i zrobić pamiątkowe zdjęcie. Drugim i trzecim z kolei najciekawszym miejscem była sala sportów walki i hala zespołowych gier sportowych, w których swoje zajęcia odbywali studenci. Następnie udaliśmy się do Sali Kongresowej AWFiS gdzie odbywała się promocja uczelni. Prof. nadzw. dr hab. Kazimierz Kochanowicz zapoznał przybyłych interesantów z wydziałami tejże uczelni oraz z kierunkami i trybem studiów na tych wydziałch. Próbkę swoich umiejętności i sukcesów zaprezentował uczelniany Zespół Tańca Ludowego "Neptun", który ma już 30-sto letnią tradycję i jest jedyną grupą artystyczną na AWFiS Gdańsk. Po oficjalnej prezentacji w Sali Kongresowej nastąpił dalszy ciąg zwiedzania zaplecza sportowego uczelni, gdzie uczniowie mieli możliwość dowiedzieć się o kryteriach egzaminów fizycznych z gimnastyki, lekkiej atletyki, pływania oraz z zespołowych gier sportowych.
    Przed naszą klasą jeszcze kilka lat wytężonej nauki zanim podejmiemy ewentualną decyzję o wyborze studiów. Jednak pozytywne odczucia i przyjaźnie nastawieni wykładowcy, dają jasny sygnał że AWFiS Gdańsk to uczelnia z dobrze rokującą przyszłością.

Zapraszamy do galerii zdjęć!

Opiekun: Zbigniew Jakusz - Gostomski

Akcja "Sadzenia dębów w Bąkowie"

Akcja "Sadzenie dębów w Bąkowie".

Dnia 15.04.2016 r. uczniowie klasy I b o profilu policyjno – usportowionym wraz z p. dyrektor Katarzyną Sprusik – Olszewską, wychowawczynią p. Agnieszka Tymoszuk – Zabrocką, wójtem gminy Przywidz p. Markiem Zimakowskim wzięli udział w akcji "Sadzenie dębów w Bąkowie".
    Wywiadu na temat sadzenia lasów dla Radia Gdańsk  udzielił nasz uczeń Tymoteusz Hagno, natomiast relację z sadzenia lasu można było zobaczyć w wieczornym wydaniu Panoramy TVP Gdańsk15.04.2015 r.
    Akcja sadzenia drzew była dobrą okazją, aby przyjrzeć się pracy leśników i zobaczyć na czym, polega gospodarka leśna.